Dag 11 - Reisverslag uit Ad Dakhla, Westelijke Sahara van Fred Pol - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Ad Dakhla, Westelijke Sahara van Fred Pol - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Fred

12 April 2016 | Westelijke Sahara, Ad Dakhla

Maandag 11 april
Zo rond 12.30 uur zijn ze 100 km voor Dakhla. Vanaf daar gaan ze weer wat meer het binnenland in. Het gaat lekker, een stuk minder wind en precies de goede temperatuur. Er is hier ook meer variatie in landschap.

17.00 uur
Niet te geloven toch, ze zitten midden in de woestijn en hebben bereik.
Ze hebben lekker gespeeld in het zand (ze hebben zich ingehouden want ze moeten ook nog terug ☺) en gaan nu hun kamp opslaan ‘in the middle of the Sahara’.

Het was beslist geen saaie route vandaag, de kustroute met z’n kliffen was erg mooi en natuurlijk het klooien in die grote zandbak!

Om in deze situaties te eten hebben ze survival eten (zo noem ik het) meegenomen. Hoeven ze alleen maar aan te maken met water volgens mij en het is best lekker heb ik begrepen. Dit is wat militairen ook bij zich hebben.

Gelukkig hebben ze steeds een voorraad benzine bij zich, want vandaag voor het eerst hadden ze 2x een benzinepomp die leeg was.

Morgen gaan ze naar de grens van Mauritanië, nog zo’n 350 km.