Dag 24-25 De laatste kilometers - Reisverslag uit Rubena, Spanje van Fred Pol - WaarBenJij.nu Dag 24-25 De laatste kilometers - Reisverslag uit Rubena, Spanje van Fred Pol - WaarBenJij.nu

Dag 24-25 De laatste kilometers

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Fred

28 April 2016 | Spanje, Rubena

Zondagochtend vertrokken ze uit Spanje. Het eerste stuk ging van Bilbao (Spanje) richting Limoges (Frankrijk). Ze reden vanaf Frankrijk binnendoor door heel veel dorpjes.
Fred had de laatste dagen last van speling in zijn ketting. Door regelmatig te stellen ging het nog wel, maar Fred voelde dat het erger werd en zag het daarom niet zitten om de route naar Limoges te rijden die Henk graag wilde. Dus net over de Spaanse grens gingen ze uit elkaar.

De ketting was op het laatst niet meer te stellen en hierdoor werd het natuurlijk steeds slechter. Fred heeft toch nog met een ‘stuiterende’ motor een behoorlijk stuk weten af te leggen. Hij heeft in totaal nog 800 km gereden tot hij hem aan de kant moest zetten. (Hij mag van geluk spreken dat de ketting er niet is afgelopen). Inmiddels had hij aan mij gevraagd of ik hem tegemoet wilde rijden want dat hij thuis niet ging halen op deze manier wist hij natuurlijk wel. Ik ben toen met de aanhanger (bedankt voor het aankoppelen Rob) richting Dijon gereden. In België een flinke hagelbui en een uur in de file gestaan en in Frankrijk 2 sneeuwbuien onderweg. Maar de tolweg in Frankrijk was prima en het was lekker rustig op de weg.
Fred had z’n motor inmiddels moeten laten staan bij een restaurant in de buurt van Vichy. Hij had het belangrijkste eraf gehaald en is toen gaan liften, gelukkig kon hij 200 km met iemand meerijden tot aan een pompstation aan de A31, waar ik ook op reed. Daar troffen we elkaar om 00.30 uur. We waren blij elkaar te zien.

Na overnacht te hebben in een hotel zijn we maandagochtend weer richting Vichy gereden om de motor op te halen. Gelukkig stond hij er nog!
Motor op de aanhanger en hetzelfde stuk weer terug. Het heeft ons 6 uur gekost om weer op het punt te zijn waar we ’s morgens gestart waren, en toen nog vanaf Dijon naar huis.
Maandagavond rond 23.30 uur waren we thuis, moe maar blij dat alles goed gegaan was.
Henk zat maandag tussen de middag al weer te lunchen met collega’s in Hoorn, die was ook weer veilig thuis.

Inmiddels worden de foto’s en films uitgezocht en is het onderhoud aan de motoren begonnen.

• 29 April 2016 - 03:43

Bart Van Den Bosch:

Een geweldige prestatie en een mooie herinnering.

• 06 Juli 2016 - 15:11

Betsy Wolters:

Mooie impressie van een geweldige reis. Ik heb genoten van de verslagen en de fotos. WAT EEN AVONTUUR!!!!!!